خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/30 - 17:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی:

عدم دخالت بیگانگان در روابط عربستان و ایران از شروط مذاکره میان دو کشور باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است مذاکرات میان عربستان و ایران باید بدون دخالت بیگانگان باشد تا تأثیر منفی روی روند آن نداشته باشند و این در حالی است که به نظر می‌رسد حضور بایدن در عربستان منجر به شیطنت‌هایی از سوی عربستان خواهد شد.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به برگزاری 5 دور مذاکرات میان ایران و عربستان به میزبانی عراق و قرار گرفتن در آستانه برگزاری دور جدید آن، گفت: اصل موضوع برگزاری مذاکرات اقدام درستی است که باعث ایجاد وحدت اسلامی میان کشور ها شده و به نفع ملل اسلامی است اما باید بدانیم نشست های بی نتیجه ممکن است به فرسایش بیانجامد که البته گفته می شود روند آن تا کنون مثبت بوده است.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نقش سازنده عراق به عنوان میانجی در برگزاری نشست میان عربستان و جمهوری اسلامی، عنوان کرد: با این حال در این میان شیطنت های بن سلمان به وضوح دیده می شود که حاکی از دخالت های آمریکایی ها و لابی صهیونیست است.



وی تأکید کرد: از این رو جمهوری اسلامی باید هوشیارانه عمل کرده و طرف عراقی مصمم تر با عربستان صحبت کند تا در نهایت بتوانیم به نتیجه برسیم که بدین منظور جلوگیری از حضور بیگانگان در منطقه و تأثیرگذاری منفی آنها در روند مذاکرات ضروری است.



مالکی همچنین با بیان اینکه در مجموع مذاکرات مثبت بوده اما دلچسب نیست، عنوان کرد: به هر حال روابط میان دو کشور برای منافع جهان اسلام باید مجدد برقرار شود اما شروطی هم باید داشته باشد تا طرف عربستانی مجدد با کارشکنی ها و سرسپردگی به آمریکایی ها موجبات عدم ثبات و امنیت منطقه را رقم نزند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: حضور اخیر بایدن در عربستان به نفع این کشور و منطقه نبوده و حتی ممکن است مذاکرات میان این کشور و ایران را تحت الشعاع قرار دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 346062
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار